004450

C’est officiel, Left 4 Dead 2 sortira le 17 novembre 2009 sur PC et X360. Il n’aura donc fallu qu’un an à VALVe pour enterrer le premier épisode et en proposer un nouveau… Les fans de TF2 qui s’étaient habitués à des updates réguliers et qui avaient acheté L4D en conséquence risquent d’être « un peu » déçu par l’attitude de VALVe qui ne cessait pourtant de répéter qu’ils voyaient les jeux vidéo plus comme des services nécessitant de constantes mises à jour que comme des produits finis. Réactions à chaud de nos lecteurs :

  • kal: J’espère que c’est un fake, ils ont même pas fini le 1
  • warlock: OMG un L4D avec une zoey noir
  • Erkin: A mon avis, c’est pour la Wii.
  • Mars: un L4D over casual ?
  • Erkin: Cette vidéo fait un peu parodie du premier je trouve.
  • kal: Heureusement que la team qui fait tf2 est plus intelligente.
  • Nolog: en gros on s’est fait enculer avec le premier opus et il n’aura pas de contenu suplémentaire
  • Rom1: C’est surement pour cela que le sdk tarde, pour nous vendre du remake.
  • Kirby: L4D est une ip console aux yeux de valve faut croire

On cherche encore une réaction positive… Le trailer présenté lors de la conférence de Microsoft montrait quatre nouveaux survivants armés de flingues, mais aussi de battes de baseball et de tronçonneuses. L’action se déroulait en plein jour et permettait d’entrevoir un Tank.

00444f

Le communiqué de presse parle aussi de haches et de poêles à frire. L’IA Director pourra modifier la météo en temps réel ainsi que les chemins accessibles sur la carte. VALVe nous promet un jeu avec plus de contenu : plus de boss, d’armes, de campagnes coop et versus, etc. Le communiqué : [–SUITE–]

June 1, 2009 – Valve, creators of best-selling game franchises (such as Half-Life and Counter-Strike) and leading technologies (such as Steam and Source), today announced Left 4 Dead 2 (L4D2), the sequel to the best-selling and critically-acclaimed co-operative multiplayer thriller.

Coming exclusively to Xbox 360 and PC, L4D2 promises to set a new benchmark for co-operative action games and become one of 2009’s marquee titles.

« A large part of how Left 4 Dead became 2008’s top-selling new IP on Xbox 360 and the PC was the custom-tailored gameplay made possible by the AI Director, » said Gabe Newell, president and co-founder of Valve. « With the knowledge gained from creating the original, new technology, and a passionate team, L4D2 will set a new benchmark for cooperative action games. »

Set for release on November 17, the title adds melee combat to enable deeper co-operative gameplay, with items such as a chainsaw, frying pan, axe, baseball bat, and more.

Introducing the AI Director 2.0, L4D’s dynamic gameplay is taken to the next level by giving the Director the ability to procedurally change weather effects, world objects, and pathways in addition to tailoring the enemy population, effects, and sounds to match the players’ performance. The result is a unique game session custom fitted to provide a satisfying and uniquely challenging experience each time the game is played.

Featuring new Survivors, boss zombies, weapons, and items, Left 4 Dead 2 offers a much larger game than the original with more co-operative campaigns, more Versus campaigns, and maps for Survival mode available at launch.

Supported by a $10+ million marketing campaign, Left 4 Dead has sold over 2.5 million retail copies since it was released in November of 2008. Left 4 Dead 2 is targeted for release on Xbox 360 and the PC on November 17, 2009, and will be launched worldwide with a multi-million dollar marketing campaign across TV, Outdoor, and Online.

« Left 4 Dead was backed by our most aggressive advertising campaign to date, and resulted in a top 5 showing on two platforms during holiday 2008, » said Doug Lombardi, VP of marketing at Valve. « Left 4 Dead 2 is a larger game and will be supported with even more consumer and retail advertising programs than the original. »

Left 4 Dead 2 will be featured as the cover story on PC Gamer and Official Xbox Magazines this month. For more information, please visit www.l4d.com

Article précédentMeet the Interview
Article suivantNouveau FPS : Halo: Reach (Halo 4)