Un Grand Reporter de CNN affirme que Doug Lombardi, le boss du marketing chez VALVe, annonce que la date cible pour Half-Life 2 est située aux alentours de l’été 2004 (« the company is currently targeting this summer for the completion of Half-Life 2 ».).

Il y a peu de chance que VALVe nous en dise plus avant l’E3 (12-14 mai) où le jeu sera de nouveau présenté. Peut-être que cette fois-ci, ils ne truqueront pas la vidéo avec une IA en carton ?

Toujours d’après Doug Lombardi, Vampires Bloodlines, développé par Troika, a lui aussi été impacté par le vol du code source et ne devrait pas sortir avant le printemps 2005. Il a bon dos le vol du code source…

Dernière information, et non des moindres, les frenchies d’Arkane Studios (Arx Fatalis) ont acheté une licence du moteur Source pour un jeu qu’ils développent actuellement.

Comme nous vous le répétons sans cesse, ne croyez pas les dates de sorties annoncées par les sites de vente en ligne, même si elles sont relayées par des sites « professionels ». Seules les dates annoncées par les développeurs et les éditeurs sont à prendre au sérieux. Enfin, quand je dis sérieux, c’est une façon de parler vu que les retards sont devenus la norme.[–SUITE–]Le communiqué de presse :

ARKANE STUDIOS DEVELOPING ON SOURCE

Arx Fatalis Creator Licenses Valve’s Source Engine

February 3, 2004 – Valve, developer of best selling games and leading edge
technologies, today announced a Source Engine licensing partnership with Arkane
Studios, creators of Arx Fatalis. Already in development, Arkane’s Source-based project
is targeted for the PC.

Valve’s Source Engine Technology, the same used to create Half-Life 2, gives developers
the ability to create expressive digital actors and physically simulated worlds. It also
offers advanced rendering capabilities and the industry’s most convincing artificial
intelligence.

« It is a very comfortable feeling for a developer to be able to concentrate on the content
of its game and have access to a set of stunning features and capabilities, » said Raphael
Colantonio, CEO of Arkane Studios. « Source is solid, performant and extremely
complete in terms of the amount of innovative features. But more important, it is also
open and flexible enough to allow us to build creatively upon, without having to bare the
technological risks. Working with Valve is not only a fan’s dream, but also an excellent
opportunity to be one of the fortunate developers in the world to benefit from the Source
engine’s most impressive features. »

Arkane Studios joins Troika Games as the second announced Source licensee. Source is
designed for the creation of games and MODs from all genres, and contains a host of
proprietary tools for level editing, character direction and more.

« The Half-Life technology was pushed well beyond our expectations by the MOD
development community, » said Gabe Newell, Valve’s managing director. « This provided
invaluable knowledge for producing a cutting edge, flexible, and easy to use set of tools
and engine technology. »

Article précédentQue diriez-vous de 14 interviews sur Tribes Vengeance ?
Article suivantNouvelle preview de Breakdown