SoFFiles a interviewé Tony Ray, le PDG d’Evenbalance et concepteur de Punkbuster. Tout au long de son interview, Tony fait de nombreuses remarques sur les bannissements à vie de tous les serveurs PBuster, bans qui se basent sur le PunkBuster Globall Unique IDentifier, ie le PB GUID.

The PB GUID is a way to identify players. It is based on each player’s CDKEY in such a way that someone cannot reverse the GUID back to find the originating CDKEY. It is very reliable except in the cases where a punk has hacked the GUID to try to get around PunkBuster’s normal operation. When we catch players trying to hack their GUID or otherwise trying to hack or get around PunkBuster itself, we globally ban those associated GUIDs from being able to play on any PunkBuster server forever.

Questionné sur la difficulté qu’ont certains clients à updater leur module Punkbuster, Tony annonce qu’une nouvelle solution d’auto-update est en développement. [–SUITE–]Il est aussi fait allusion aux problèmes de lags et de ralentissements causés par PBuster. Tony ne conteste pas ces faits mais les minimise en indiquant qu’ils n’affectent que les possesseurs de connexions et de PC modestes.

Enfin, Tony explique pourquoi des softs comme des hacks Kazaa peuvent être detectés comme étant des cheats par PB :

Any program that has code to hack other programs in memory is likely to get caught by PunkBuster as a cheat or hack program. PunkBuster doesn’t care what a program is named or where it is installed on the system. But if it is running in memory while the game is running and it has the capability to change other programs, then it is subject to a PunkBuster violation. In general, players should never be running any extra unnecessary background programs while they play on PunkBuster servers.

D’après Tony Ray, Punkbuster a un brillant avenir devant lui et devrait être utilisé par de nombreux jeux sortant cette année.

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